Alla inlägg under februari 2012

Av mitthandelserikaliv - 27 februari 2012 18:02

är jag idag =)

Nu har man haft sportlov en vecka så det var lite tufft att stiga upp i morse. Sen att det tar lite längre tid att göra sig iordning nu på morgonen oxå, gjorde att det blev lite stressigare än vanligt hehehe  

 

När jag väl kom till skolan så sa läraren att det inte blir så mycket lektion eftersom lärarna var sjuka så efter en och en halv timme slutade vi, visserligen tur då han jag hämta mannens glasögon, och när jag kom hem så kom kära svägerskan med fina filtar och uteaskkopp fiiina var dom =)

 

Fick även höra att jag liknade Pernilla Wahlgren på 80-talet idag hmmmm positivt eller negativt??? Svara gärna på den frågan HAHAHAHAHAHA jäkla Linda   näää hon sa att jag var fin så jag får väl lita på henne hon säger alltid vad hon menar =)

 

Lite bus har man oxå hunnit med   sånt är alltid kul, har även vikt en stoooooor hög tvätt, flyttat in en tv i vårt sovrum den var lite tung det är ju en sådan där uråldrig tjocktv hahahaha men lite styrka har man kvar från metallarbetartiden =)

 

Nu sitter jag och myser under min goa filt och väntar på att mannen ska komma hem, sen blir det nog tidigt i säng idag.

 

Puss på er alla   

Av mitthandelserikaliv - 25 februari 2012 21:54

ja det mår jag idag!!!!! Ja, tyvärr kan man ju inte alltíd säga vad som är skit, men många jobbiga tankar surrar runt, och jag vet inte hur jag ska göra för att få reda på om det stämmer eller inte, känner mig rätt deppig idag och konstigt nog känner jag mig såååå ensam.. JA jag vet att jag inte är ensam men känslan går inte bort, och det är skitjobbigt...

 

Idag var det melodifestivalen och de två bästa gick vidare tycker jag. Lisas låt var så mäktig, och barnen hoppade av glädje när Danny gick vidare

 

Nähä har inget mer att skriva

 

kram på er

Av mitthandelserikaliv - 24 februari 2012 21:04

det varit idag =) Helt kanon faktiskt. Först imorse så var jag och klippte mig och jag kapade en hel del hehehhe fortfarande ovant att se mig, men jag vänjer mig väl hehehe.

 

Sen överraskade vi ungarna med bio "Mästerkatten i 3D" de hoppade av glädje och självklart fick söta kusinen oxå följa med, innan bion så var vi på Mc Donalds och åt, vi hade planerat Akropolis men insåg att tiden var för knapp för att hinna med det, men barnen var supernöjda med Mc =) och självklart gick vi till Hemmakväll och köpte godis till bion men ingen orkade knappt äta det =)

 

När jag kom hem så fick jag stressa runt lite här hemma innan jag stack ner till Innebandyn, jag skulle sitta i seketeriatet =) Spännande match mot Alvesta och självklart vann Vislanda med 8-6 sååå gött Alvesta Vislanda är värsta derbyt här nere och läktaren var fullsatt sååå härligt..

 

Jag vet att jag har pratat om att jag ska förändra mig och nu ska jag avslöja vad jag har gjort och tänker göra... låter kanske patetiskt i vissa öron men det skiter jag i JAG VILL må bra själv och känna vad som känns bra för mig... Jag har börjat äta Herbalife och tänker gå ner i vikt.. visst på helgen ska jag unna mig ngt gott. Håret är omstylat fixat mina naglar jaaa det börjar kännas lite bättre..

 

Nähä slapp i soffan en stund sen sängen.. puss på er alla  

Av mitthandelserikaliv - 23 februari 2012 20:02

ja det känns riktigt bra nu, idag har jag börjat med mitt nya liv =) känns kanon =)

 

Imorse kom lilltösen hem efter att ha sovit hos farfar. Catarina kom hem med henne och vi drack lite kaffe åååå jisses vad vi hade mycket att tala om vi hade nog kunnat sitta hela dagen hehehehe..

 

Idag har jag städat hela övervåningen, tvättat lite och gjort lasagne till middag. Känner mig riktigt nöjd med dagen.

 

Lilla K har varit här nästan hela dagen och det är sååå mysigt hon är bara för gooo, och nu för en stund sen kom min lilla systerdotter och ska vara här inatt MYYYYYYSSSS på hög nivå, imorgon ska det hända grejer minsann hehehehe mer kan jag tyvärr inte säga nu utan det får ni reda på imorgon. HEHEHEHE.. Vi ska överraska barnen imorgon eftermiddag det ska bli skoj att se deras miner hihihihi..

 

Nähä gott folk nu blir det tv-tajm..

 

Puss på er   

Av mitthandelserikaliv - 21 februari 2012 22:50

ja, idag har jag mått utomordentligt bra  har varit och fixat mina naglar för första gången åååå jissa om jag är nöjd =)

   


Sen pratade jag med söstra mi och donade så hennes äldsta dotter kanske kan komma till oss på torsdag till fredag...

Sen på fredag så händer det massa roliga saker som jag inte kan tala om riktigt än... men jaaaag längtar sååå hihihi


Vad har man mer gjort idag jo det gamla vanliga laga mat dona bråkat med barnen =) jaja.. jag älskar dom ngt så oerhört men de är båda i en fas där man tjurar ihop vid ett nej, smäller i dörrarna osv.. men det är bara att bita ihop =)


läggdags nu så puss på er alla   

Av mitthandelserikaliv - 20 februari 2012 23:20

ja det kan man lugnt säga.. man orkar inte ta tag i saker när man mår kass, det får man lida för sen hehehehe man förstår ordspråket, varför vänta till morgondagen när man kan göra det idag.. ja, jag har världens största tvätthög eller kanske ska säga hade.. jag tvättade som en idiot igår och sen lite idag men jag är lååååångt ifrån färdig..


Igår började Big Brother som jag längtat, bara älskar att se på när de gör bort sig och alla intriger hihihi sen kom det dit en brud ja jisses får man vara så dum och löjlig och tro att man är männens svar på perfekta kvinnan ehhhhhh nääääää hon gör ju bara bort sig, jag hade skämts om jag var vän eller släkt med henne...


Idag började sportlovet hihihihi känner mig som en fjortis igen när man säger att man har sportlov =) men måste säga att jag är så lycklig att jag tog detta steget och började studera igen. Till jul är jag en utbildad undersköterska förhoppningsvis =)

Jag tog mig i kragen idag och gick ner till dotterns rum puhhhhh som det såg ut.. jag började städa och jag städade och städade efter några timmar och 3 skräpkassar fyllda så var jag klar och nu finns både hyllor och golv i rummet hahahaha och självklart en full tvättkorg till =/ 


Nu blir det läggdags och imorgon ska jag ääääääntligen göra mina naglar för första gången i mitt liv..

Har inte haft rätt yrke till att göra det innan.. Hade sett ut en metallarbetare med långa naglar ehhh näää hihihihi


Natt natt på er sötisar puss kram  

Av mitthandelserikaliv - 18 februari 2012 23:22

   blev inget bloggande igår, jag låg dålig hela dagen, magen har pajat och jag hade feber.. men jag visste direkt vad det var, min kropp gör alltid så när det har varit för mycket för mig och efter allt lugnat sig så ligger jag platt fall en dag... ja, jag måste ändå säga att det är bra även om det är jävulskt trist att ligga platt fall i soffan, stackars barn.. tur jag har sådana underbara och söta och gulliga barn som förstår och pysslade om mig även D så klart gjorde det oxå.


 

Skulle gjort stek igår, jag hade bjudit hem min käre svåger på middag, men han fick komma hit och de gjorde fläskpannkaka till dom själva jag pallade verken göra mat eller äta...


Idag har jag mått mycket bättre, visserligen så krånglar magen men den kan jag hantera. Har tvättat lite, gjorde steken idag och det bleeeev så gott så =) ikväll var det ju den omtalade melodifestivalen och då myste vi med wienerbröd och glass och vi vuxna tog lite kaffe oxå =) Inte de bästa låtarna kanske men både jag och dottern tyckte om Mattias, tror även vi har liten förkärlek till honom och EMD hihihi sen hade vi den fina låten med Ranelid HAHAHAHAHAHAHA jag kan inte mer än skratta, en patetisk gammal sönderbränd stofil som tror han kan rappa HAHAHAHAHAHA ja roligt var den jag skrattade så tårarna sprutade. En rolig kommentar på fb fick jag "vem fan röstade på gammelsmurfen" hahaha trodde jag skulle dö =) Stackars Mattias kom inte ens med till andra chansen dååååligt tycker jag.


barnen med Mattias i höstas =)

Imorgon ska jag fortsätta med det trista tvätten och förmodligen lär väl svärfar komma på besök... på kvällen kommer jag sitta bänkad kl 21 för då börjar BB igen f-n vad skoj.. och på tisdag ska jag göra mina naglar för första gången i mitt liv sååå kul.


Nähä gott folk nu ska jag lägga mig och sova, sov så gott alla sötisar puss på er   

Av mitthandelserikaliv - 16 februari 2012 20:47

ja något annat kan jag inte säga.. mår riktigt bra.

 

Imorse vaknade jag av väckarklockan och vem låg jämte mig jo min älskade man LYCKA och vad härligt det var att se honom där, åkte sedan till skolan och var på föreläsning sååå intressant och en av de bästa föreläsare någonsin han var rolig och samtidigt allvarlig men han fick absolut med hela publiken =)

 

Vid middagstid pajade mitt knä, men var gör väl det hahahaha när man mår så bra i övrigt =)

 

I eftermiddags så hade vi venprovtagning och gissa vad jag gjorde det på riktigt ingen fejkarm här inte och lyckades riktigt bra, han fick inga blåmärken =) och jag var tuff och lät en nervös tjej göra det på mig hihihi och då ska jag tillägga att jag är lite spruträdd =) Har även tagit stick i fingret och kollat blodsockret på andra och hihihi fick rätta till läraren det kändes riktigt bra =) jaaaa jag har varit i ett lyckorus hela dagen och ikväll så har jag gett D sina sprutor i magen jaaa mycket sprutor blev det idag men roligast var venprovtagningen hahahaha är nog lite sadistisk   som tycker det är kul att sticka folk hahaha

 

Frågade även min lärare om praktikplatsena hur de blir, jag så då att jag INTE vill vara på våran vårdcentral och det fick jag inte ändå för man får inte vara på hemmaplan yeay!!!

 

Nu sover barnen och jag är såååå sugen på något gott att äta,

 

Nu är det så är det SPORTLOV!!!!! Jag ska bara njuuuuuuta   

 

Puss på er alla vänner  

 

Ps Ett stort GRATTIS till dig Linda på din dag, och ett STORT GRATTIS till käre lillebror till det fasta jobbet Ds 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards